• 1

Dziękujemy e-Szkoło!

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 30-05-2014 13:15:09

Happening na rynku

Dnia 22 – 23 maja 2014 roku, nasza grupa projektowa zorganizowała happening na kępińskim rynku, którego celem było przedstawienie makiety odzwierciedlającej linie kolejowe na terenie naszego powiatu. Dużym zaskoczeniem było zainteresowanie ze strony społeczności lokalnej. Wiele osób zadawało pytania dotyczących naszych działań oraz mile wspominało czasy funkcjonowania kolei na trasie Wieluń-Kępno-Wrocław. Społeczność bardzo chętnie poparła pomysł, poprzez złożenie podpisów pod petycją do Marszałków Województw. W trakcie trwania akcji odwiedziła nas także Senator RP – Pani Andżelika Możdżanowska. Nasz gość pochwalił nasze działania oraz zapewnił wsparcie ze swojej strony.

Po zakończeniu akcji uczestnicy projektu złożyli podpisy pod petycjami, po czym udaliśmy się na pocztę aby wysłać dokumenty do władz województw.

Paweł Mikisz, Aktualizacja: 30-05-2014 09:12:26

Nasz projekt w mediach

W czasie naszej działalności mieliśmy okazje pojawić się kilkukrotnie w mediach lokalnych. Dzięki temu mogliśmy zaistnieć w świadomości miejscowej społeczności

Paweł Mikisz, Aktualizacja: 30-05-2014 09:39:56

Wycieczka do Bydgoszczy

Dnia 29.04.2014 r. udaliśmy się całą grupą projektową na wycieczkę do firmy PESA, która znajduje się w Bydgoszczy. O godzinie 7:00 zebraliśmy się pod naszą szkołą, gdzie czekał na nas bus. Chwilę potem nastąpił wyjazd. Dojazd zajął nam około 5h. W busie panowała świetna atmosfera. Po dojechaniu na miejsce założyliśmy ochronne kaski. Przewodnik przed wejsciem przedstawił nam krótką historię firmy, a także zasady bezpiecznego zwiedzania. Zaczęła się nasza podróż po zakladzie. Na początku przewodnik zabrał nas na krótką prezentacje o obecnym profilu produkcyjnym firmy. Prezentacja wniosła wiele cennych informacji. Następnie przemaszerowaliśmy na hale, gdzie dokonowyno ostanich poprawek przy pociągach. Przewodnik pozwolił nam nawet zobaczyć wnętrze prawie skończonego pociągu "Link", jeżdzącego już w wielu państwach Europy. Na końcu wizyty udaliśmy się na hale, gdzie przedstawiono nam testy zderzeniowe maszyn firmy.

Firma PESA produkuje:

• ​spalinowe zespoły trakcyjne (np. Link)
  • EZT (elektryczne zespoły trakcyjne)
  • ​tramwaje (np. Swing)
  • lokomotywy

​Wycieczka okazała się dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem, które z pewnością wykorzystamy w dalszej pracy.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:03:23

Wykład z P. Ślękiem

Dnia 19 maja 2014r. nasza grupa projektowa uczestniczyła w wykładzie przeprowadzonym przez Pana mgr Pawła Ślęka. Nasz wykładowca jest obecnie nauczycielem informatyki w ZSP nr 1 w Kępnie, lecz w minionych latach uczył w technikach o profilu kolejowym. Pan Paweł przybliżył nam dokładniejsze działanie napędu pociągu oraz w naukowy sposób przedstawił jego budowę.

To spotkanie było dla nas niezwykle ciekawą lekcją, z której wynieśliśmy bardzo dużo informacji.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 29-05-2014 11:38:06

Spotkanie z P. Janem Mieszałą

9 kwietnia część grupy projektowej udała się ponownie na stacje PKP w Kępnie, gdzie mieliśmy okazję spotkać się oraz przeprowadzić wywiad z Kierownikiem Pociągu – Panem Janem Mieszałą.

Dzięki temu spotkaniu dowiedzieliśmy się wiele interesujących rzeczy oraz nasz gość opowiedział nam parę ciekawostek dotyczących kolei. Pan Jan przybliżył nam dawne zwyczaje oraz sytuacje, które dobrze wspomina. Wywiad został przeprowadzony w miłej atmosfarze, wewnątrz kępińskiego dworca PKP. Na koniec spotkania, nasza grupa projektowa otrzymała prezent w postaci starych książek, służących kiedyś podczas podróży pociągiem. Dzięki temu spotkaniu smiało możemy przyznać, że wywiad z Panem Janem Mieszałą wzbogacił naszą wiedzę o wiele informacji niezwykle istotnych dla dalszych działań naszego projektu.

Serdeczne podziekowania dla Pana Jana Mieszały za poświęcony nam czas oraz miłe chęci współpracy. W szczególnośći dziękujemy za podarunek w postaci książek.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 29-05-2014 11:30:35

Spotkanie z wicestarostą

W dniu 14.03.2014 przedstawiciele naszej grupy projektowej udali się z wizytą do Starostwa Powiatowego w Kępnie, w celu przeprowadzenia wywiadu  z wicestarostą- Panem Ryszardem Dachowskim. Celem spotkania było przedstawienie naszej koncepcji reaktywacji ruchu kolejowego na  terenie powiatu, a także chęć pozyskania wiedzy na temat zasadności tego przedsięwzięcia. W urzędzie przyjęto nas bardzo serdecznie. Po wstępnej prezentacji grupy pan starosta wykazał się dużym entuzjazjem oraz przedstawił nam działania podjęte przez powiat w tej dziedzinie.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:04:18

Nasz pomysł na makietę

Jesteśmy w trakcie przygotowowywania makiety, która ma na celu przedstawienie linii kolejowych na terenie naszego powiatu i okolic. Jest ona wykonana ze styropianu, a jej wymiary to 1,5 x 1,5m. Wyrzeźbiliśmy najbliższe nam wzgórza ostrzeszowskie oraz sieć rzek. Całość wyłożyliśmy tapetą, którą następnie pomalowaliśmy białą farbą. Na makietę nanieśliśmy także sieć miejską, drogi oraz linie kolejowe. Następnym naszym krokiem jest pomalowanie naszej makiety tak, by odzwierciedlała obecny stan naszego powiatu oraz jego okolice. Niezwykle pomocne podczas prac okazało się wykorzystanie wolnego oprogramowania Qauntum GIS. Przed nami jest jeszcze dużo pracy, ale jesteśmy zmotywowani do realizacji obranego celu.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:04:59

________________________________________________________

Relacja z podróży do Ostrzeszowa

21 marca , w ramach dnia wiosny, część naszej grupy projektowej wybrała się na krótką podróż do Ostrzeszowa. Dla niektórych z nas ta wycieczka była pierwszą okazją do podróżowania koleją.

O godzinie 8.09 z peronu 3 odjeżdżaliśmy już z naszej stacji i kierowaliśmy się w stronę Ostrzeszowa. Trasa Zajęła nam tylko 20 minut, ponieważ mieliśmy okazję jechać pociągiem Intercity. Kiedy dotarliśmy na miejsce zwiedziliśmy stację PKP w Ostrzeszowie i część miasta. Jednak wycieczka skończyła się bardzo szybko, gdyż już o 9:16 nadjechał nasz pociąg powrotny.

Dzięki tej wycieczce śmiało można przyznać , że jazda pociągiem to bardzo szybki środek transportu i na pewno uruchomienie linii kolejowej na trasie Kępno – Oleśnica jest bardzo przydatne w naszej okolicy. Dlatego też będziemy przekonywać i zachęcać mieszkańców naszego powiatu, aby wspólnie z nami dążyli do ponownego uruchomienia tej kolei.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 29-05-2014 11:36:43

Podsumowanie ankiet

W ramach naszego projektu postanowiliśmy przeprowadzić ankietę wśród uczniów kępińskich szkół ponadgimnazjalnych. Ankietowani zostali zapytani o miejscowości, z jakich dojeżdżają do swoich szkół  i środek transportu, a także czy byliby zainteresowani zastąpieniem go przez kolej.
Spośród 453 uczestniczących osób aż 70% (tj. 317 ankietowanych) odpowiedziało, że chce docierać do Kępna pociągiem, reszta była temu przeciwna.

Wyniki jednoznacznie wskazują na potrzebę szybkiego uruchomienia połączeń kolejowych na terenie powiatu. Są one dla na dla nas szczególnie ważne, gdyż wykazują celowość podejmowanych przez nas działań, a także motywują do dalszej pracy.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:05:42

______________________________________________________

Wizyta grupy projektowej na dworcu PKP

W dniu 16 stycznia 2014r.  razem z grupą projektową, wybraliśmy się z wizytą na nowo otwarty dworzec PKP w Kępnie. Budynek został wyremontowany oraz dostosowany do najnowocześniejszych standardów. Każdy z nas był mile zaskoczony nowym wyglądem naszego dworca.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:06:42

Prezentacja grupy projektowej

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:07:35

______________________________________________________

Pierwsze spotkanie w grupie projektowej

W dniu 3 grudnia 2013 roku spotkaliśmy się po raz pierwszy. Omówiliśmy podstawowe kwestie dotyczące realizacji projektu. Głównym celem spotkania było ustalenie tematyki, którą zająłby się nasz projekt. Padło wiele propozycji jednak ostatecznie zdecydowaliśmy zająć się  koleją i  jej historią w regionie ziemi kępińskiej.

Andrzej Jaros, Aktualizacja: 28-05-2014 13:15:37
Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.