• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Co już udało nam się zrobić?

1. Zaczęliśmy od poszukiwania informacji na nasz temat w różnych źródłach. Zdobyliśmy ich mnóstwo w naszych miejskich bibliotekach i w internecie.

2. Nawiązaliśmy kontakty z ludźmi, którzy pomogą nam zgłębić temat. Jesteśmy umówieni na wywiady z nimi.

3. Przeprowadziliśmy sondę z mieszkańcami Ostrzeszowa na temat legendy.

4. Zredagowaliśmy scenariusz naszego filmu, który będzie końcowym rezulatatem projektu.

5. Jesteśmy w trakcie przygotowywania scenariusza zajęć przedszkolnych.

6. Idziemy do Muzeum Regionalnego w Ostrzeszowie. Pani dyrektor Mirosława Rzepecka udostępni nam materiały związane                          z legendą i Doruchowem.

7. Filmujemy sekwencje do naszego filmu o Doruchowie i legendzie na Baszcie Ostrzeszowskiej. Oglądamy narzędzia tortur                      i oglądamy panoramę Ziemi Ostrzeszowskiej.

8. Jedziemy do Doruchowa, by przeprowadzić wywiad z panem Ryszardem Mazurem - współautorem książki o kobietach posądzonych o czary. Zwiedzamy  również izbę pamięci przy Gminnym Ośrodku Kultury.  Jesteśmy także w parku, gdzie więziono kobiety. 

9. Ponownie jedziemy do Doruchowa. Tym razem na próbę zespołu ludowego Doruchowianie. 

10. Jedziemy do Ostrowa Wielkopolskiego, by spotkać się z księdzem Adamem Wawro - egzorcystą, który udziela nam wywiadu              na temat stosunku kościoła katolickiego do zjawisk nadprzyrodzonych.

11. Organizujemy zajęcia dla dzieci w przedszkolu nr 5 w Ostrzeszowie. Czytamy im bajkę o Jasiu i Małgosi, rozmawiamy o Babach Jagach ze znanych im bajek, proponujemy im także kolorowanie wizerunku czarownicy.

12. Jedziemy do Doruchowa, a właściwie do Rezerwatu Jodły Ostrzeszowskie, który znajduje sie po drodze z Ostrzeszowa. Rozmawiamy z leśniczym, który oprowadza nas po rezerwacie i bardzo ciekawie opowiada o znajdującej się tam faunie i florze.

13. Ponownie jedziemy do Doruchowa, by zwiedzić miejsca związane z historią kobiet posądzonych o czary - park doruchowski, Łysa Górka i inne. Zwiedzamy także przy okazji grobowiec rodziny Thielów,a przede wszystkim Stanisława Thiela - przywódcy powstania wielkoplskiego na południową Wielkopolskę. 

14. Oglądamy filmy związane z historia doruchowską, które podarował nam pan Ryszard Mazur. 

15. Filmujemy kwestie lektorów do filmu z naszego projektu.

16. Montujemy film.

17. Podsumowujemy przedsięwzięcie i wspólnie oglądamy efekty naszej pracy, a w szczególności film.

18. Udostępniamy film na stronie naszej szkoły i w Kameleonie dla całej społeczności naszej szkoły i uczestników projektu              E-szkoła. Moja Wielkopolska.

 

Drukuj artykuł
Anna Szkopek, Aktualizacja: 24-06-2012 11:36:33