• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drukuj artykuł
Aktualizacja: 05-03-2012 09:47:22

Określenie obszaru problemowego

Jest to pierwszy krok do zainicjowania projektu. Polega na podjęciu decyzji jakiej dziedziny życia czy nauki projekt będzie dotyczył.
25.03.2012
08.04.2012
Podjęcie decyzji jakiej dziedziny życia projekt będzie dotyczył.

Wybór tematu projektu

I. Generowanie pomysłów II.Wstępna selekcja III.Ostateczny wybór
09.03.2012
23.03.2012
Wybór tematu projektu

Ogłoszony został konkurs na temat projektu. Uczniowie przygotowali propozycje.
1. Miasto i my.
2. Ciekawy Poznań.
3. Poznajmy Poznań.
4. Matematyczny Poznań.
5. Umiesz liczyć, licz na Poznań.
6. Odkryj Poznań razem z nami.
7. Wartości liczbowe Poznania.
8. Zagadkowy Poznań.
9. X + Y = Poznań.

Jako temat projektu wybrany został:

Zagadkowy Poznań.

Uzasadnienie wyboru tematu

Pytania pomocnicze: co zainspirowało uczniów do realizacji danego projektu; dlaczego będzie dotyczył danej tematyki; co jest w nim interesującego? Co powinna przynieść realizacja projektu?
09.03.2012
31.03.2012
Zagadkowy Poznań to temat, który pozwoli uczniom lepiej poznać miasto, w którym się urodzili, w którym mieszkają i się uczą i jednocześnie zmusi uczniów do logicznego myślenia aby fakty związane z Poznaniem zawrzeć w zagadkach, grach logicznych czy po prostu w zadaniach matematycznych.
Uczniowie sami będą konstruować zadania, tworzyć krzyżówki i gry logiczne, które powiążą z wiadomościami , historią czy ciekawostkami na temat Poznania.
Ciekawym wyzwaniem dla uczniów, innym niż do tej pory doświadczyli w swoim życiu uczniowskim, jest to, że znając odpowiedź, sami muszą wymyślić pytanie (skonstruować zadanie do tej odpowiedzi). Po drugie dość dużym wyzwaniem będzie dla uczniów wyszukanie interesujących rozwiązań tych zadań matematycznych
Mamy nadzieję, że matematyczne potyczki wpisane w dzieje Poznania pozwolą czytelnikowi odkryć Poznań na nowo.