• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Cztery żywioły i Radio

Zamierzamy połączyć przyjemne z pożytecznym ( a właściwie to przyjemne z przyjemnym ) i zająć się geografią, psychologią, statystyką, technika i dziennikarstwem a nasze umysły pozostawić otwarte na nowe rozwiązania. Naszym celem jest zbudowanie pozytywnego i energetycznego wizerunku naszego gimnazjum poprzez stworzenie radiowęzła i zorganizowanie 4 imprez, które w swoich założeniach odnosić się bedą do żywiołów ognia, wody, powietrza i ziemi.

O regionie

nasz regionBudzyń leży w północnej części Wielkopolski, przy drodze krajowej nr 11 (Poznań - Koszalin), w odległości 58 km od Poznania i 40 km od Piły.
Współrzędne geograficzne: 52°53′22″N 16°59′19″E
Pierwsza wzmianka o Budzyniu pochodzi z 1450 roku. Nazwa miejscowości wzięła się prawdopodobni od Budników, którzy zajmowali się wyrębem lasu i pozyskiwaniem surowców pochodzących z lasu lub powstających z przerobu drewna (takich jak: smoła, węgiel drzewny, kalafonia, potaż, terpentyna, garbniki ). Prawa miejskie otrzymał Budzyń za Kazimierza Jagiellończyka a odnowił je Władysław IV w 1641, potwierdzając jednocześnie wizerunek orła białego i klucza jako herb Budzynia.
W 1934 roku mieszkańcy Budzynia z powodów podatkowych zrezygnowali z praw miejskich. Od tego czasu Budzyń funkcjonuje na prawach wsi.
Dane statystyczne Gminy Budzyń:
• Powierzchnia - 207,61 km²
• Ludność - 8199 osób ( kobiety - 49,3 %, mężczyźni - 50,7 % )
• Gęstość zaludnienia - 40 osób/km²
• Użytki rolne - 58,9%.
• Lasy - 35,9 %

O projekcie

Cztery żywioły towarzyszą człowiekowi od zarania dziejów i rozpatrywane są w różnych aspektach. Powiązane są ze znakami zodiaku i temperamentami: powietrze (Bliźnięta, Waga, Wodnik )- sangwinik, ogień (Baran, Lew, Strzelec )- choleryk, woda (Rak, Skorpion, Ryby,)- flegmatyk, ziemia (Byk, Panna, Koziorożec )– melancholik.To dzięki nim, można dostrzec moc natury, wejść w głąb swoich uczuć i pragnień,dlatego my postanowiliśmy się nimi zająć.Spróbujemy zbadać własne osobowości i osobowości naszych znajomych.
1. OGIEŃ - Jak uzyskać rozgłos- będziemy zgłębiać tajniki negocjacji by pozyskać środki na realizację projektu.
2. ZIEMIA - Jak odkrywać talenty- impreza środowiskowa " Budzyńskie talenty".
3. WODA - Jak zarządzać zasobami ludzkimi - zdobywanie praktycznych umiejętności poruszania się w środowisku wodnym – spływ kajakowy
4. POWIETRZE- Komunikacja - szkolne radio umożliwi uczniom rozwój umiejętności dziennikarskich, wspomoże samorealizację, umili przerwy i usprawni przepływ informacji